Klare for kunden året rundt

Enten det gjelder spørsmål om billett, hjelp med appen eller avklaringer ved ruteendringer og avvik, er kundesenteret førstelinjen i dialogen med publikum.
Kundesenteret er hjertet i AtBs kontakt med de reisende. I 2024 har dette vært viktigere enn noen gang.
28 500
e-poster
108 000
telefonsamtaler
19 000
chatter
49 000
besøk i kundesenteret
En plass i Norgestoppen
AtB deltok i Kundeserviceprisen 2024, arrangert av analysebyrået SeeYou. Seks kollektivselskaper ble målt på service via telefon, kontaktskjema og chat.
AtB ble testet 30 ganger fra januar til april, av personer i ulike aldersgrupper. Resultatet:
-
4. plass blant kollektivselskapene
-
Poengsum: 79,19 (av 100)
Dette plasserte AtB foran Skyss og Ruter, og tett bak Brakar og Innlandstrafikk. Kolumbus vant, men AtB var helt med i tetfeltet.
– Vi er stolte av innsatsen. Nå jobber vi målrettet for å bli enda bedre – særlig innen chat og chatbot, sier seksjonsleder Reidun Nordhammer.

Bærekraft og fremkommelighet
Kundesenteret spilte en nøkkelrolle i flere store overganger og hendelser i 2024. Blant annet håndterte de mange henvendelser knyttet til overgangen fra Mobillett-appen til ny AtB-app.
Rundt 65 000 brukere skulle over på ny løsning – med behov for veiledning og støtte.
En tjeneste folk stoler på
Kundetilfredsheten (KTI) for kundesenteret i Trondheimsområdet var på 74 av 100 poeng i 2024 – som er et godt resultat å bygge videre på.
– Vi gleder oss til å utvikle oss videre – både internt og i samarbeid med resten av AtB. Og hvem vet? Kanskje det blir gull neste gang, sier Nordhammer om Kundeserviceprisen 2025.