top of page

Klare for kunden året rundt

kundesenteret-2025_foto-AtB-21.jpg

Enten det gjelder spørsmål om billett, hjelp med appen eller avklaringer ved ruteendringer og avvik, er kundesenteret førstelinjen i dialogen med publikum.

Kundesenteret er hjertet i AtBs kontakt med de reisende. I 2024 har dette vært viktigere enn noen gang.

28 500

e-poster

108 000 

telefonsamtaler

19 000

chatter

49 000

besøk i kundesenteret


En plass i Norgestoppen

AtB deltok i Kundeserviceprisen 2024, arrangert av analysebyrået SeeYou. Seks kollektivselskaper ble målt på service via telefon, kontaktskjema og chat.

AtB ble testet 30 ganger fra januar til april, av personer i ulike aldersgrupper. Resultatet:

  • 4. plass blant kollektivselskapene

  • Poengsum: 79,19 (av 100)

Dette plasserte AtB foran Skyss og Ruter, og tett bak Brakar og Innlandstrafikk. Kolumbus vant, men AtB var helt med i tetfeltet.

– Vi er stolte av innsatsen. Nå jobber vi målrettet for å bli enda bedre – særlig innen chat og chatbot, sier seksjonsleder Reidun Nordhammer.

Reidun Nordhammer

Bærekraft og fremkommelighet

Kundesenteret spilte en nøkkelrolle i flere store overganger og hendelser i 2024. Blant annet håndterte de mange henvendelser knyttet til overgangen fra Mobillett-appen til ny AtB-app.

 

Rundt 65 000 brukere skulle over på ny løsning – med behov for veiledning og støtte.


En tjeneste folk stoler på

Kundetilfredsheten (KTI) for kundesenteret i Trondheimsområdet var på 74 av 100 poeng i 2024 – som er et godt resultat å bygge videre på.

– Vi gleder oss til å utvikle oss videre – både internt og i samarbeid med resten av AtB. Og hvem vet? Kanskje det blir gull neste gang, sier Nordhammer om Kundeserviceprisen 2025.

bottom of page